2009. augusztus 5., szerda

Családok imái

Az édesanya imája

Bizalommal fordulok hozzátok, gyermekeim őrangyalai, kiket Isten állított melléjük. Mindenekelőtt azért a kegyelemért könyörögjetek, hogy őket Isten és a mennyország számára nevelhessem. Oltalmazzátok őket ott, ahol az én szemem nem őrködhet felettük, kísérjétek őket ott, ahová az én lábam nem követheti őket. Figyelmeztessétek őket ott, ahol az én hangom nem éri utol őket, vezessétek és mentsétek meg őket a mennyország számára! Isten fizesse meg szereteteteket! Ámen.

(Tengernek Csillaga IV/5.)

Gyermekeimért, az őrangyalukhoz

Gyermekeim Őrangyalai, rátok bízom enyéimet, mikor én már nem őrizhetem, nem vezethetem őket. Védjétek meg őket ma és minden nap minden testi és lelki bajtól, hogy megmeneküljenek a rossztól. Ébresszétek föl lelkiismeretüket a kísértések idején, és erőtökből kölcsönözzetek támaszt nekik a lankadás óráján. Szent angyalok, kik örökké az Úristen színe előtt jártok, kérjétek az Istent, hogy mindent jó végre vezessen családunkban, hogy mi, akik összetartozunk, majdan veletek együtt dicsérhessük és imádhassuk Őt. Ámen.

(Éneklő Egyház, 1196. o.)

Gyermekét váró anya imája

Áldd meg, Jézusom, különös kegyelmeddel azt a kicsit,

akit reám bíztál, s akit most a Te oltalmadba ajánlok.

Neked ajándékozom őt: legyen inkább a Tiéd, mint az enyém.

Formáld a lelkét és tedd széppé,

hogy méltó hajléka legyen a Szentléleknek.

Fogadd el és szenteld meg a jelenben és a jövőben is

azokat a szenvedéseket,

melyeket mint jövendő anya, íme, felajánlok Neked.

Szent Őrzőangyal, vezesd el gyermekemet, amint a földre érkezik, a szent keresztséghez. Őrizd meg már most minden bajtól, s később mindentől, ami lelkére sötétséget boríthatna. Mária, légy az ő égi Édesanyja! Szent József, őrködj felette, mint egykor őrködtél a kis Jézus fölött. Ámen.